Hvad er Mythodea

Mythodea er settingen for verdens største Live Rollespil. Verden og spillet har kørt i over 10 år og man behøver ikke kende spilles historie.

Men her er lidt af dens InGame/InTime (IT) historie og verdenopsætning.

Mere information kan også findes på Mythodea.de

Hvad er Mythodea

Mythodea er verden mellem verdener. Din karakter er rejst fra sin gamle verden til denne nye kaldet Mythodea. En verden som du og mangle mange andre væsner har gjordt til sig hjem.

Det meste af spillet forgår på kontinentet Mitraspera, der er skjult af en magisk tågerne som meget få kan sejle igennem.

Her har de 5 elementerne og deres børn en stor indflydelse, i denne gamle mystiske verden hvor nye ting hele tiden opdages.

Indbyggerne slår sig sammen for at beskytte sig mod de mange fjender der består af udøde i massive hære, Skargen plyndre kysterne i deres langskibe og mange mange flere.

Elementerne og De Udstødte

I Mythodea er Elementerne eller “The Sacred Elements” er ikke kun kernen alt kraft og magi, men selve Mythodea’s byggesten. Alt består af elementernes urkraft på et eller andet plan.

Det er også derfor hvis din karakter f.eks. er en præst og skal have kontakt til din gud til at heale folk. Så går denne kontakt gennem det element som er nærmest din gud. Selv om Elementerne  har udvalgte, Elementerne i sig selv svare dog aldrig direkte da de er i sig selv rå urkraft. Dette betyder at mange i Mythodea har lagt deres gamle guder fra sig og vendt sig til Elementerne som en religion og kult.

Elementerne består af Aeris (Luft), Ignis (Ild), Magica (Magi), Terra (Jord) og Aqua (Vand).

De Udstødte også kendt som “The Forsaken” eller “The Second Creation” blev oprindelig skabt for at erstatte Elementerne. Hvilke skabte konflikt mellem de to faktioner.

De Udstødte består af Det er The Void, The Black Ice, The Army of Doubt, The Undead Flesh og The Pestilence.

De har bekæmpet Elementerne og deres tilhængere i mange år, fornyligt tilsluttet af deres allierede i form af de viking inspirerede Skargen.

The Sacred Elements

Her er nogle eksempler på aspekter for hvad elementerne står for. Men disse er også op til din egen fortolkning. Hvert element har også NPC grupper tilknyttet kaldet The Elemental Tribes (Children of the element), som hjælper med at guide igennem verden element viden.

Ignins, Aeris, Terra og Aqua siges at være de første elementer. Med Magica opstået som et svar på at skabe balance mellem de andre elementer.

 

Magica (Magic)
Står for orden og kaos.

Aqua (Water)
Står for nysgerrighed og healing.

Terra (Earth)
Står for fødsel og død.

Ignis (Fire)
Står for ødelæggelse og for renselse.

Aeris (Air)
Står for forandring og rastløshed.

The Elemental Children

The Elemental Children også kendt som “The Elemental Tribes” er forskellige stammer af væsner som tilbeder elementerne eller i nogle tilfælde er blevet direkte formet af elementerne.
Disse stammer ved meget om deres tilknyttede element og efterlever dens aspekter.

Selve grupperne er NPC grupper, der fungere som playmakers i spillet og disse NPCer ved ofte rigtig meget om elementernes historie.

Alle stammerne kan findes på Mythodea.de’s hjemmeside.

The Edalphi (Magica) – Kaldes “The beautiful people”. Kendes på farverne guld og grøn. De guld knopperne på deres tindinger.

The Naldar (Aeris) – Kaldes “Children of the Wind”. Et nomade folk, går ofte i hvid med turban.

The Narech Tuloch (Terra) – Kaldes “Guardians of the Cycle”. Går i mørkebrune farver, bære grene om hovedet, hals decoration af cork trekanter og har to tydelige modersmærker i ansigtet.

The Razash’Dai (Ignis) – Går i sort og rødt. De kommer fra et rige kaldet Khal’Hatra (Empire of Vengeance) og deres folk ser på kvinder som ledere.

The Sephora’Assil (Aqua) – Kaldes “Children of the great Sea Serpent”. De kendes ved at bære blålige farver og megt udsmykket hoved beklædning. Enkelte har også fiske ligende øre og ligende i ansigtet.

Tivar Khar’assil –  Kaldes “The eternal swords“. De er fanatiske element tilbedere der blindt følger elementerne og kæmper for dem. Deres farver er rød, guld og hvidt.

Tragant – Kaldes “The Jewel of the Butterfly”. Er en stammen bestående af Naldars og højelvere.

The Forsaken (NPC faktion)

The forsaken kendes også under navnet “The Second Creation” eller “The Outcasts”. Det siges at nogle af de oprindelige indbyggere på kontinent, Mitraspera, begyndte at trivielle på elementerne disse blev til Ratio. De skabte, de andre Forsakens som en erstatning for Elementerne. Der opstod en krig mellem dem og elementerne, dette ente med at The Forsaken blev forseglet med deres hære, i fem segl.
Disse segl blev senere brugt da nybyggere igen fandt deres vej til kontinent gennem tågen 1000 år senere.
Ratio, også kendt som The Society of Doubt, er det eneste som ikke rigtig betragtes som et “element” da det er mere en filosofi. Men bør absolut ikke undervurderes.

-Kommer senere-

 

Andre NPC faktioner

Der findes mange NPC factioner, som alle har en spændende og vigtige historien. Som man kan interagere med. Vi kan ikke liste dem alle her. Men har valgt at fokusere på et par enkelte, som kunne være relevante.

Skargen

Disse nordlige viking inspirerede barbarer søger blod fra deres fjender til at ofre i kamp.

De er en stor NPC kamp faktion, der kæmper sammen med The Forsaken mod spillerne.

Crimson company

The Crimson Company er et ingame handels kompani. Med inspiration taget fra “The East India Trading Company”.

De er en lille NPC gruppe af handlende og “Pirat” ligende typer, der har til formål at intruducere  nye spillere til ConQuest of Mythodea gennem spil og opgaver.

The Freischärler

– Kommer senere –

The Kingdom of Atteron

Denne faktion er i krig med Skargen. Kongeriget består af 6 mindre lande og styres af Queen Jocelyn. 

Det er inspireret af England (ca. 800-1400 AD), men hvor både mænd og kvinder kan være riddere.

The Banner of Knights

Denne gruppe følges ofte med Atterons folk.

Deres lejr er inspireret af Kong Arthur og hans riddere.

Hvad er din historie som spiller

Som spiller er din karakter en Settler eller nybygger der kommer fra “The Old World”(hvor den så end er for din karakter). Kontientet Mitraspera har været ubeboet i mange 1000 år og spiller karakterne er kommet til denne verden for at bygge nyt og genopdage Mythodea verden.

Hvordan din karakter er kommet til verden og kontientet er og til dig, men The Sea Traders guild har nok haft en finger med i spillet, da de er de eneste der rigtig kender en vej gennem havet tåger.

Det din karakters handlinger og konsekvenser er med til at danne spillet. Der er alt lige fra alskens laug(guilds), bander, adelige/noble, gejstlige præster, krigere som er på togt, opdagelses rejsende, handlende og magikere som udføre ritualer.

 

Hvad er din historie som NPC

Som NPC er du en del Mythodeas historie. Enten som fodsoldat, en af de store “bosser” eller måske er du en af de NPCer der hjælper spillerne.

Som NPC er du med til at sætte en ramme for verden, enten ved at være en modstander, en støtte eller hjælpe med at formidle til spillerne. Så både du, som NPC, og spillerne kan deltage aktivt i verden.

 

Læs mere…

Det var en ordenligt bunke historie om Mythodea. Historien er under udvikling hele tiden og der bliver, konstant tilføjet nye ting og detaljer. Du behøves som sådan slet ikke vide noget af det. Da det alt sammen kan læres ind i spillet.
Men hvis du er interesseret i at læse mere kan du læse mere på linksene herunder.

Realm of Mythodeas officelle website

 

mythodea.de/en/landing-world

Academia Unitate bibliotek

Spiller skabt bibliotek.

www.unity-akademy.dk